Ana Makuc
Ana Makuc (1982) je pesnica, prevajalka in aktivistka. Po študiju primerjalne književnosti in literarne teorije ter angleškega jezika in književnosti na Filozofski fakulteti v Ljubljani je na Univerzi v Lancastru v Veliki Britaniji doktorirala iz ženskih študij in študij spolov. V doktorski nalogi z naslovom Future Subjects: New Models of Gendered Subjectivity and Self-Other Relations in Pat Cadigan's Cyberpunk Fiction se je ob raziskovanju virtualnih svetov kot sanjskih svetov, ki po Freudu tlakujejo pot do nezavednega, poglabljala v kiberpankovske znanstvenofantastične romane angleške pisateljice Pat Cadigan in pojmovanje »intersubjektivnosti«, kot ga je zasnovala ameriška feministična psihoanalitičarka Jessica Benjamin, ki ponuja nehierarhičen, neesencialističen in neheteronormativen model spolne subjektivnosti – kot možne postčloveške, kiborgovske subjektivnosti, ki spaja človeka in računalnik. Med letoma 2014 in 2019 je bila soustvarjalka mednarodnega feminističnega in kvirovskega festivala Rdeče zore. Leta 2016 je za prvenec Ljubica Rolanda Barthesa (KUD Apokalipsa, 2015), ki ga je z ilustracijami soustvarila akademska slikarka Nevena Aleksovski, prejela Veronikino nagrado za najboljšo pesniško zbirko leta. Njena poezija, prevodi leposlovja in humanistike ter znanstveni članki s področja feministične literarne vede so objavljeni v številnih revijah in knjigah. Leta 2022 je pri založbi Sophia izšel njen prevod »učbenika« bell hooks Feminizem je za vsakogar: Strastna politika. Pri isti založbi je pred izidom tudi njen prevod pesniške zbirke lavreatke Velike Britanije Carol Ann Duffy Žena sveta.